خدمات پرستاری از سالمند

 پرستاری از سالمند 

بیشترین زمانی که انسان ها نیاز به پرستاری در منزل دارند و به کمک نیاز دارند، دوره سالمندی است که نیازمند پرستاری از سالمند می باشد. در دوره سالمندی، انسان از هر حالت دیگری نیاز به مراقبت دارد. همانگونه که یک بچه نیازمند محبت و رفتار خوب هست، فرد سالمند هم خارج از این مستثنا نیست. امور مختلفی که باید برای مراقبت از کودک انجام شود، به همان صورت باید برای سالمند انجام شود زیرا سالمند نیز قادر به رفع احتیاجات خود نمی باشد.

پرستاری از سالمند

جمعیت کشور ایران به سرعت رو به پیری است و خانواده های زیادی درگیر نگهداری و پرستاری از سالمند خود هستند. همانطور که می دانید مراقبت و پرستاری از سالمند نیاز به صبر و حوصله دارد و شاید

هر فرزندی به دلیل مشغله های روزمره اش نتواند به خوبی از عهده ی آن بربیاید.

در چنین شرایطی برای آنکه شأن و منزلت سالمندان محترم حفظ و نیاز آنها به موقع برطرف گردد، باید از متخصصان این حوزه کمک گرفت.

خیلی از خانواده ها دوست ندارند که سالمند خود را به آسایشگاه ببرند و ترجیح می دهند که از او در خانه نگهداری کنند و برای خدمت رسانی به او از یک پرستار استفاده کنند. اگر خواستار پرستار سالمند

هستید، حتماً به ادامه مطلب توجه فرمایید تا به پاسخ اکثر سوالات رایج در رابطه با پرستاری از سالمند دست پیدا کنید.

قیمت پرستار سالمند در منزل

برای پاسخ به این سوال باید گفت که وزارت بهداشت و نظام پرستاری حقوق و دستمزد پرستار سالمند را برای قراردادهای ساعتی، روزمزدی و یا ماهیانه مشخص می کند.

اما چون شرایط سالمندان با هم یکی نیست این قیمت ها طبیعتاً برای هر کدام از آن ها متفاوت خواهد بود.

قیمت های ما بر اساس شرایط سالمند و درخواست خانواده ها، مطابق با قیمت های اتحادیه مشخص می گردد.

برای آنکه از قیمت دقیق آگاه شوید می توانید با مرکز امداد پرستاران طاهر تماس حاصل فرمایید.

اما برای آنکه بصورت کلی به این سوال پاسخ دهیم در ادامه به بررسی عوامل موثر بر افزایش قیمت پرستاری از سالمند در منزل می پردازیم.

عوامل متعددی را برای تعیین دستمزد پرستار در نظر می گیرند که مهمترین آنها، زمان پرستاری و خدماتی که پرستار باید در زمان مراقبت از سالمند ارائه دهد، می باشد.

پرستار می تواند بصورت ۲۴ ساعت شبانه روز و یا بصورت پاره وقت یعنی ۱۲ساعت شبانه و یا ۸ ساعت روزانه از سالمند مواظبت کند. پس دستمزد پرستار مطابق با ساعت کاری و خدماتی که در طول

ساعات کاری خود به سالمند ارائه می دهد، مانند حمام، غذا دادن، دستشویی و … مشخص می شود.

  

وظایف پرستار سالمند در منزل

پرستار برای آنکه بتواند نگهداری و مراقبت از سالمند را در منزل به بهترین نحو انجام دهد، باید مهارت های ارتباطی و بالینی را بلد باشد. این مهارت ها عبارتند از:

  • رسیدگی به امور شخصی سالمند مانند تعویض لباس، استحمام و نظافت
  • دادن دارو به سالمند طبق زمان تعیین شده
  • سرگرم کردن سالمند به موارد مورد علاقه آن در زمان اوقات فراغت (مانند کتاب خوندن)
  • کنترل قند و فشارخون بصورت روزانه در صورت ابتلای سالمند به بیماری های دیابت و فشارخون
  • مراقبت های لازم برای جلوگیری از زخم بستر و یا کنترل زخم و تعویض پانسمان
  • آشنایی پرستار با کمک های اولیه و احیا برای موارد ضروری

اگر سالمند شما بیمار است توصیه می شود که از پرستار متخصص استفاده کنید تا تمام خدمات پزشکی و اقدامات لازم را انجام دهد و بیماری هر چه زودتر بهبود یابد.

خدمات پرستاری از سالمند

پرستاری سالمندان

گرفتن پرستار سالمند از این جهت بسیار توصیه می شود که سلامت روانی و جسمی سالمند بخوبی حفظ می شود. هزینه پرستاری در منزل از سالمند در قیاس با آسایشگاه بسیار کمتر است. در نظر داشته باشید که شرایط جسمی و روحی سالمندان با یکدیگر متفاوت است.

برخی از سالمندان از عهده ی کارهای شخصی خود برمی آیند ولی برای انجام بعضی کارها و یا هم صحبتی با یک فرد، نیاز به پرستار دارند. برخی از سالمندان به دلیل بیماری و کهولت سن برای انجام کارهای روزانه به مراقبت و توجه نیاز دارند.

پس بسته به شرایط سالمند باید پرستار انتخاب شود. از مواردی که هنگام پرستاری از سالمند باید به آن ها توجه کرد عبارت است از:

  • اگر سالمند بیماری خاصی دارد، بهتر است که از یک پرستار متخصص بیماری خاص استفاده کنید تا تمام شرایط سالمند را تحت کنترل قرار دهد.
  • برای سالمند بیمار حتماً باید از پرستار متبحر و دارای مجوز استفاده کنید تا بهترین نتیجه برای او حاصل شود. اگر مجوز و مدرک پرستار تقلبی بود حتماً پیگیری های لازم را به عمل آورید.
  • اگر سالمند شما تحت نظارت مراکز درمانی است، حتماً از پرستارهایی که وقت کافی برای مراقبت از سالمند دارند استفاده کنید.

استفاده از خدمات پرستار سالمند در منزل چه فوایدی دارد؟

  • مراقبت از افراد سالمند تنها و افزایش روحیه ی آنها
  • انس با پرستار باعث بالاتر رفتن روحیه ی امید به زندگی در سالمند می شود
  • کاهش استرس و تنش در بین فرزندان به خاطر مراقبت از بیمار

هر چقدر که پرستار سالمند شما مهربان، صبور و کاربلد باشد، اما جای فرزند را نمی تواند برای سالمند پر کند. پس لطفاً بعد از آنکه برای پدر یا مادر خود پرستار گرفتید، مداوم به او سر بزنید و احوال او را جویا شوید تا احساس تنهایی نکند و فکر نکند که شما او را فراموش کرده اید.

 

پرستاری از سالمند باعث نشاط خانواده میشود

وجود افراد سالمند در کنار خانواده باعث ایجاد آرامش در سالمند و همچنین احساس رضایت افراد خانواده میشود. امداد پرستاران طاهر با استفاده از کادری قوی و دلسوز توانسته با آموزش اصول روانشناسی به پرستاران خود، حس رضایت را هم برای بیمار سالخورده و هم خانواده آنان به ارمغان بیاورد.

خدمات پرستاری از سالمند

پرستاری از سالمند برای کدام دسته از سالمندان پیشنهاد می شود؟

برای آنکه خدمات پرستاری از سالمند به بهترین نحو انجام شود، پرستار باید از وضعیت و شرایط سالمند آگاهی داشته باشد. معمولاً سالمندان به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. دسته ی اول سالمندانی که از سلامت جسمی و ذهنی مناسبی برخوردارند و توانایی انجام تمام امور شخصی خود را دارند. این دسته از سالمندان نیازی به پرستار ندارند و فقط کافیست کمی برای آنها وقت بگذارید و هم صحبت آنها باشید.
  2. سالمندانی که از لحاظ جسمی و یا ذهنی بیمار هستند (مانند سالمندان آلزایمری) و باید شخصی بصورت مداوم در کنار آنها باشد تا بر روی تمام امور زندگی آن ها نظارت داشته باشد، نیاز به پرستار دارند.

 

پرستاری از سالمند به روش امداد پرستاران طاهر

تمامی کادر امداد پرستاران طاهر با صرف زمان زیادی انتخاب شده اند تا بتوانند از سالمندان به خوبی پرستاری کنند و در نهایت حال آنان را ارزیابی و مطابق با عادت زندگی آنان رفتار کنند. فیلتر انتخاب پرسنل امداد پرستاران طاهر وظیفه نگهداری کامل و مراقبت از افراد سالخورده را به خوبی آموزش دیده اند تا بتوانند نیاز سالمندان را برطرف کنند. نیاز های یک فرد سالخورده و سالمند مانند پرستاری از کودک می باشد

زیرا هر کدام از آنها توانایی انجام کارهایی که پرستار میگوید را ندارد و ارتباط کلامی در این نوع پرستاری به صفر میرسد و باید پرستار با مهارت هایی که بدست آورده است این مشکل را برطرف بسازد تا بتواند رضایت مندی از پرستاری را به خانواده القا کند.

امداد پرستاران طاهر بسیار خرسند است تا توضیحات کامل را به مشتریان عزیز ارائه کنند و آنها را از نحوه نگهداری از سالمند و شرایط کامل را به خوبی مطلع سازد.

خدمات پرستاری از سالمند

اموزش پرستاری از سالمند

صنعتی شدن و شهری شدن جوامع باعث پیشرفت جوامع بشری بوده است اما گاهاً معضلات و مشکلاتی را برای قشر سالمند به وجود می آورد. در این جوامع به علت بالا بودن ترافیک و آلودگی ناشی از صنایع وابسته، باعث شده زندگی کردن و دسترسی به مراکز درمانی برای افراد علی الخصوص سالمندان سخت شود.

همچنین این نکته را باید مورد توجه قرار داد بعضی از افراد استفاده از مراکز شبانه روزی برای نگهداشتن سالمندان پیشنهاد می کنند اما باید به این نکته توجه کرد که استفاده از این مراکز باعث جدا شدن فرد سالمند از خانه و خانواده می شود و چندان جالب نیست. علی الخصوص خود سالمندان از این قضیه رنج می برند و در روحیه آنها تاثیر به سزایی دارد و آسیب جدی به روحیه آنها وارد می کند.

در حالی که زندگی در کنار خانواده و در خانه خود باعث حس اطمینان و آرامش به سالمندان می شود. به همین خاطر موسسه امداد طاهر در پی حل این مشکل برآمده است و این موسسه نیاز هایی مانند مراقبت در منزل و پرستاری از سالمند را بر عهده گرفته است.

همچنین در مواقعی که حال بیمار شما مساعد نبوده یا امکان جابه جایی برای بیمار شما وجود ندارد و باید  ویزیت درمانی و کار درمانی با سرعت بالا برای بیمار انجام شود. در این شرایط بحرانی ویزیت درمانی و کار درمانی در منزل بیمار بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

در بعضی از مواقع خانواده ها اطلاع چندانی از کار درمانی ندارند به همین جهت تعریفی خلاصه از کار درمانی ارائه می دهیم. کار درمانی یکی از زیر شاخه های توان بخشی است که به بیماران در جهت بهبود یافتن کمک می کند تا مشارکت بیش تری در انجام کارهای روزانه خود داشته باشند.

تلاش ما در کار درمانی بر این است که بیمارانی که مشکلات روانی ناتوانی جسمی مشکلات سالمندی اختلالات رشدی رنج میبرند، به فعالیت های مختلف مشغول کند. در اینصورت سیستماتیک و هدف دار به بهبود بیمار کمک می کند تا که بیمار بتواند کارهای روزمره خود را بدون نیاز به دیگران انجام دهد.

همان طور که از اسم ویزیت درمانی مشخص است، ویزیت خصوصی در منزل شخص بیمار مد نظر ما می باشد. ویزیت درمانی و کار درمانی بسیار پر مشقت است و اینکه باید ساعت ها منتظر ویزیت شدن شوید. بنابراین شما می توانید فقط با یک تماس، ویزیت درمانی و کار درمانی در منزل را برای بیمار خود فراهم کنید.

  

چکاب های دوره ای سالمند

با گسترش جوامع بشری و زندگی شهری و خوارک های متنوع به طبع مسایل و بیماری های گوناگونی هم گریبان گیر بشر می شود. از آن جمله می توان انواع سرطان ها و بیماری های ناشناخته امروزی را نام برد.

همچنین در کنار این موضوع نباید از پیشرفت های پزشکی در سطح جهانی هم چشم پوشید؛ اما چیزی که حائز اهمیت است و در مراقبت و پرستاری از سالمند باید به آن توجه داشت، این است که افراد سالمند به علت کهولت سن بدنشان ضعیف می شود و دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند.

همچنین ممکن است به اضافه وزن هم دچار شوند. بنابراین به علت عدم فعالیت بهترین راه برای اطلاع از وضعیت فرد سالمند چکاب های دوره ای سالمند است که مورد نیاز برای هر فرد سالمند است. در چکاب های دوره ای سالمند فشار خون، قند، چربی و انواع سرطان ها و امراض … بررسی شده و پیش بینی و کنترل می شود.

انجام چکاب سالمند مشخص می کند بدن فرد سالمند در چه وضعیتی است و با مشاهده کوچکترین ناهماهنگی و مشکل در بدن، به درمان آن می پردازد. بنابراین در اکثر مواقع بدون این که این بیماری به مشکل خاصی تبدیل شود ممکن است برطرف شود.

خدمات پرستاری از سالمند

انواع چکاب سالمندان

یکی از بیماری های رایج فشار خون است که در اکثر سالمندان دیده می شود. اگر فرد دارای فشار خون نرمالی نیست، مدام باید فشار خون اش بررسی شود. و احتمالا به یکی از بیماری های قلبی، عروقی، مغزی، کلیه و … مبتلا است.

داشتن وزن مناسب در دوران سالمندی به علت کم تحرک شدن بدن سخت به نظر می رسد اما در دوران سالمندی با داشتن یک رژیم غذایی مناسب می توان وزن ایده عالی برای خود رقم زد.

از بیماری های چشمی هم نباید در دوران سالمندی چشم پوشی کرد. چشم ها یکی از اعضای اصلی بدن انسان هستند. بنابراین فرد سالمند باید مرتب به چشم پزشک مراجعه کرده و آزمایش لازم را انجام دهد. از جمله بیماری های چشمی که سالمندان دچار می شوند می توان به ماکولا، آب مراورید و آب سیاه اشاره کرد. البته میزان بینایی فرد سالمند هم بررسی شود زیرا به دلیل کهولت سن افراد قدرت بینایی آنها کم می شود و اکثرا دچار پیری چشم می شوند. همچنین اگر درجه عینک آنها بالا رفته و عینک بهتری نیاز دارند، باید با تجویز پزشک تهیه کنند.

شنوایی یکی دیگر از تست هایی است که باید هنگام پرستاری از سالمند مورد توجه قرار گیرد و به صورت دوره ای از سالمند تست شنوایی بگیرند.

چک کردن قند خون و کلسترول یکی دیگر از چکاب های دوره ای سالمند است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین آزمایش تراکم استخوان هم مهم به نظر می رسد زیرا یک شکستگی کوچک در بدن بیمار، باعث ناتوان شدن او و منجر به مرگش بشود.

اینها مواردی بود که به صورت عمومی در چکاب های دوره ای سالمند بررسی می شود اما آزمایش ها و چکاب های دیگری هم وجود دارد که با توجه به سن و جنس سالمند (زن و مرد) متفاوت است و توصیه می شود.

 

پرستار سالمند در منزل (خدمات نگهداری و مراقبتی):

هنگامی که افراد مسن این تصمیم را بگیرند که به طور مستقل زندگی کنند، اعضای خانواده و سرپرستان در مورد این تصمیم مهم باید به دستی تحقیق کنند. سرپرستان اصلی فرزندان شاغل افراد مسن هستند که زمان و توانایی محدودی برای ارائه مراقبت روزانه دارند.

اولین فکر برای نگهداری از افراد سالمند استخدام یک پرستارمجرب و قابل اطمینان در منزل است که بتواند کارهای روزمره در داخل و خارج از منزل را در نبود شما رسیدگی کند. انتخاب پرستار برای افراد سالخوره یک انتخاب صحیح است تا خیال شما راحت باشد راحت پدر و مادرتان در آرامش و راحتی زندگی خواهد کرد.

وظایف پرستار سالمند در منزل:

پرستاران مراقبت از منزل یا پرستاران داخلی واجد شرایط هستند که داروها، تزریق ها و ارائه خدمات پزشکی را برای سالمندان انجام دهند. بسته به نیازسالمند و همچنین نیازهای خاص مراقبت های بهداشتی پرستار لازم خدمات را بهترین نحو انجام دهد.

یک پرستار مراقبت از منزل سالمندان قادر به ترک خانه نیست، کمک های پزشکی، خدماتی و نظافتی ارائه می دهد. برخی از وظایف پرستاران تزریق دارو، غذا دادن، حمام بردن و کارهای نظافتی سالمند است که تمامی آنها بعهده پرستار مراقب منزل می باشد.

 

استحمام سالمند و رسیدگی به نظافت شخصی:

با کهولت سن افراد سالخورده نمی توانند به تنهایی حمام کنند  حمام کردن یک یا دو بار در هفته برای بزرگسالان مسن قابل قبول است، زیرا هدف از این کار جلوگیری از ریزش پوست و کاهش خطر عفونت های پوستی است که این عمل بههده پرستار مراقب خواهد بود. از طرفیاین افراد ممکن است دارای تکرر ادرار شوند و نیاز باشد که پوشک شوند یک پرستار مراق وظیفه دارد تمامی این کارها را به نحو احسن انجام دهد.

 

مراقبت و نگهداری از سالمند:

مراقبت از والدین با افزایش سن آنها هرگر اسان نیست. کمک گرفتن ا یک پرستار قابل اعتماد به شما این امکان را می دهد تا تمامی نیازهای افراد سالخورده شامل تعامل دوستانه، نظافت و دارو درمانی را به پدر و مادرتان هدیه دهید.

 

انجام امور رفاهی و پر کردن اوقات فراغت سالمند:

با بالا رفتن سن و همچنین ناتوان شده افراد سالخورده نیاز به هم صحبتی در آنها بیشتر می شود. یکی از وظایف پرستاران مراقب افراد سالخورده برقراری ارتباط عاطفی با این افراد است  تا کمتر احساس تنهایی بکنند.

در واقع این تعامل دوستانه باعث می شود که افراد سالخورده محیطی امن داشته باشند و به راحتی بتوانند از خاطرات خود صحبت کنند. پرستار سالخورده می تواند در طول روز ساعتی را برای بیرون بردن افراد مسن تعیین کنده و او را بیرون ببرد این امر سبب امنیت روانی آنها خواهد شد.

انجام امور خانه و خدمتکاری در منزل:

نگهداری از سالمندان توسط پرستاران تنها منوط بر دادن دارو و نظافت شخصی آنها نیست. این پرستاری شامل پختن غذا با توجه به رژیم غذایی فردد سالخورده، خرید کردن، نظافت منزل و نیز پذیرایی از مهمانان خواهد بود.

 

انجام امور اداری و مالی سالمند:

افراد سالخورده توانیی اینکه بخواهند روزانه خرید کنند و لوازم مایجتاج خود مانند مواد غذایی و داروها را تهیه کنند را ندارند همچنین برخی از کارهای اداری مانند پرداخت قبوض و یا امور بانکی از عهده آنها خارج است. لذا با مجوز رسمی و کتبی و همچنین با اجازه سرپرستاران، پرسالر مراقب می تواند این امو را نیز انجام دهد.

 

رسیدگی به وضعیت درمانی سالمند در منزل:

یکی از وظایف پرستاران مراقب افراد سالخورده این است که شما را همراهی کنند و این یعنی مرتبا سلامتی شما را ارزیابی کنند. آنهاا نحوه واکنش شما به داروها را کنترل می کنند. هر تغییری در وضعیت جسمانی شما خوب یا بد همان چیزی است که آنها مراقب آن هستند. یک پرستار در خانه به طور مرتب در مورد سلامتی شما و هرگونه تغییر قابل توجه را به پزشک و خانواده شما گزارش می دهند. برخی از پرستاران بسته به نیازهای بهداشتی و درمانی شما برای انجام درمان های توانبخشی طبق دستور پزشک نزد شما خواهد آمد.

 

  

خدمات پرستاری از سالمند در مرکز امداد پرستاران طاهر

اگر می خواهید از پرستار ماهر و باتجربه برای نگهداری از سالمند خود استفاده کنید، می توانید به سایت ما مراجعه کنید و سفارش خودتان را ثبت کنید تا هر چه سریعتر به سفارش شما رسیدگی شود و یا می توانید از طریق شماره های ۶۶۰۸۴۱۶۸ – ۶۶۰۸۴۱۶۹ – ۰۹۱۲۴۳۳۱۲۷۳ تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات بیشتر را دریافت کنید و ثبت سفارش انجام دهید. مرکز امداد پرستاران طاهر پس از دریافت سفارش شما، مطابق با نیاز و شرایط سالمندتان، به منزل شما پرستار اعزام می کند. پس برای آنکه خدمات پرستاری از سالمند را به بهترین نحو دریافت کنید، به جمع مشتریان ما ملحق شوید.

 


پرستاری از سالمند چگونه است؟

پیری و سالمندی دوره بسیار مهم و ارزشمندی در زندگی هر فرد است. با افزایش سن افراد پیر نیاز به پرستاری، توجه و مراقبت بیشتری دارند. انتظار می رود با افزایش جمعیت، تعداد سالمندانی که به مراقبت نیاز دارند، افزایش یابد. پرستاری از سالمند نیز نقش بسیار مهمی را در این دوران ایفا می کند.

در این دوران فرد سالمند نیازمند محبت و توجه همانند یک کودک است زیرا بسیاری از احتیاجات روزمره خود را نمی تواند برطرف کند. از طرفی پرستاری از سالمند نیازمند صبر و حوصله ی زیادی می باشد.

امروزه به دلیل مسائل مالی و اقتصادی بیشتر فرزندان برای امرار معاش بیشتر وقت خود را بیرون از منزل هستند و نمی توانند آنطور که باید از والدین سالخورده خود مراقبت و نگهداری کنند.

آنها علاقه ای به بردن پدر و مادر پیر خود به خانه ی سالمندان و یا آسایشگاه ندارند. امروزه پرستاری از سالمند در منزل یک شغل است که نیاز به افراد متخصص و آموزش دیده دارد. در ادامه شما را با برخی

از وظایف پرستاری از سالمند آشنا خواهیم کرد.

 

قیمت پرستار سالمند در منزل

برای پرستاری از سالمند ابتدا اولین سوالی که ذهن را درگیر می کند قیمت آن است و یا اینکه چه مقدار دستمزد و حقوق باید پرداخت شود. پاسخ به این سوال مشخص است زیرا باید بدانید که فرد

سالمند تا چه میزان میتواند وظایف و کارهای روزانه خود را انجام دهد. برخی از سالمندان نیازمند پرستار شبانه روزی هستند و برخی دیگر طبق وزارت کار یعنی بین ۸ تا ۱۲ ساعت در طول روز می توانند از

سالمند پرستاری کنند. به همین علت عوامل متعددی قیمت پرستاری از سالمند را تعیین می کند. از طرفی وزارت بهداشت و نظام پرستاری حقوق و دستمزد پرستاری از سالمند را  برای قرارداد های

سالیانه، ماهیان، هفتگی، روزانه و ساعتی تعیین می کند. برای اطلاعات از قیمت دقیق و مشاوره رایگان با متخصصان با تماس بگیرید.

 

وظایف پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند وظایف متعددی مانند پرستار عمومی دارد. در دوران میانسالی افراد مسن نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند لذا باید پرستار در تمامی ساعات در کنار سالمند باشد. مراقبت از سالمندان نیازمند آموزش های خاصی می باشد که تمامی پرستاران ما در مرکز امداد طاهر موظف هستند آموزش های دوره ای را ببینند. برخی از وظایف عبارتند از:

  • دادن دارو به سالمند در زمان تعیین شده و مشخص
  • ارائه خدمات پزشکی به سالمند مانند تعویض پانسمان
  • مراقبت های شخصی مانند استحمام کردن، تعویض لباسها و رعایت بهداشت سالمند
  • کمک به سالمند برای رفتن به دستشویی، تعویض پد و پوشک سالمند
  • کمک به راه رفتن سالمند
  • توجه و هم صحبتی با سالمند و درک کردن اون
  • توجه به نیازهای سالمند
  • کنترل فشار خون برای سالمندان مبتلا به دیابت و فشار خون
  • فراهم کردن غذای روزانه با توجه به توصیه های پزشکی
  • احیا کردن سالمند در مواقع ضروری
  • توصیه می شود اگر سالمند دارای بیماری خاصی است از یک پرستار سالمند متخصص کمک بگیرید.

 

استفاده از خدمات پرستار سالمند در منزل چه فوایدی دارد؟

گرفتن پرستار سالمند باعث میشود که فرزندان این افراد آرامش خاطر بیشتری داشته باشند و با آسایش بیشتری زندگی کنند. قرار گرفتن در محیط آشنا می تواند به ویژه برای سالمندانی که از شرایط پیشرونده ای که بر حافظه مانند زوال عقل دارند تأثیر گذار و سودمند باشد.

مراقبت شخصی از افراد سالخورده راحتتر صورت می گیرد به جای تنظیم برنامه ها و کارهای روزمره در یک مرکز مراقبت، یک برنامه مراقبت در منزل متناسب با نیاز خانواده شما تنظیم می شود. به طور کلی پرستاری از سالمند در خانه مزایای بسیاری نسبت به پرستاری در آسایشگاه خواهد داشت.

تحقیقات نشان می دهد که سالمندان در آسایش خانه خود سریعتر و با موفقیت بیشتری پس از عمل جراحی و بیماری بهبود می یابند. همچنین خطر ابتلا به بیماری عفونی که در مراکز درمانی بیشتر وجود دارد به حداقل خواهد رسید.

ماهیت شخصی مراقبت از منزل به سالمند شما عزیزان این امکان را می دهد تا محور اصلی مراقب باشند و نیازهای آنها خیلی زودتر برآورده شود. پرستاری از سالمند در منزل نیز هزینه ی کمتری نسبت به پرستاری در آسایشگاه خواهد داشت.

از طرفی دیگر نگران بهداشت و استحمام سالمند عزیز خود نخواهید بود. از دست دادن استقلال نگرانی بزرگی برای سالمندان است که پرستاری اط سالمند در منزل این نگرانی به حداقل خواهد رساند. آنها می توانند برنامه روزانه زندگی خود را طبق برنامه ای که خودشان می خواهند ادامه دهند و از این نظر احساس راحتی و آرامش کنند.

سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند اغلب دچار انزوای اجتماعی و احساس تنهایی می شوند که  میتواند منجر به کاهش سلامت شود، پرستاری از سالمند کمک خواهد کرد تا این افراد احساس تنهایی نکنند.

پرستار سالمند شما هر چقدر هم مهربان، صبور و قابل اعتماد باشد باز هم ممکن است سالمند دلتنگ خانواده و فرزندانش بشود. اگر برای پدر و یا مادرتان پرستار گرفته این تا بع کارهای روزانه او رسیدگی کند حتی الامکان روزانه و یا هفتگی به او سر بزنید پرستاری از سالمند باعث نشاط خانواده میشود زیرا این اطمینان را دارید که در تمامی ساعات و در عدم حضور شما شخصی آموزش دیده در کنار سالمند عزیزتان است.

 

پرستاری از سالمند برای کدام دسته از سالمندان پیشنهاد می شود؟

با افزایش سن افراد سالخورده آنها حساس تر و زودرنج تر خواهند شد به همین علت باید ارزش و احترام بیشتری برای آنها قائل شویم. برای آنکه بتوان بهترین خدمات را برای سالمندان ارائه داد باید از شرایط زندگی آنها اطلاع کافی داشته باشید.

برخی از سالمندان می توانند تمامی احتیاجات خود را برطرف کرده و احساس تنهایی شدیدی می کنند توصیه ما برای دسته از سالمندان این است با همدردی و وقت گذاشتن برای آنها احساس نیازشان را برطرف کنید.عده ای دیگر از سالمندان دچار مشکلات جسمی مانند آلزایمر بوده و عده ای دیگرحتی توانایی انجام فعالیت روزانه خود را ندارند در این صورت پرستار باید به طور مداوم و یا به صورت شبانه روزی در اختیار سالمند باشد.

پرستاری سالمند

اموزش پرستاری از سالمند

آموزش پرستار می تواند نقش اساسی در مراقبت طولانی مدت از سالمند داشته باشد. با افزایش سن سالمند، پیچیدگی نیازهای درمانی جسمی و روانی آنها نیز افزایش می یابد. به طور کلی پرستاری از سالمند متفاوت است و باید با توجه به نیاز آنها باشد. بهتر است شما با تو جه به شرایط و وضعیت جسمانی سالمند برای او پرستار انتخاب کنید.

پرستار سالمند باید دارای برخی شرایط باشد تا شما بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری والدین و یا سالمند خود به دست او بسپارید. کارشناسان سازمان همگی دارای مدارک پزشکی عمومی بوده و یا پرستارانی هستند که در دوران بازنشستگی خود به سر می برند. معرفی این پرستاران به افراد سالمند با توجه به نیاز آنها و پرستار آموزش دیده می باشد.

صنعتی شدن شهرها و مشکلات اقتصادی جوامع امروزی به گونه ای است که فرزندان نمی توانند از والدین سالمند خود مراقبت کنند آنها در ساعاتی از روز سر کار هستند.

پرستار باید بتواند فشار سالمند را بگیرد این کار به دانستن فشار برای افراد دیابتی و بیمار فشار خون کمک کند. بهتر است پرستار اطلاعات کافی در مورد داروها و نیز نسخه خوانی را آموزش دیده باشد. رژیم غذایی سالمند باید با توجه به تجویز پزشک باشد و در همه حال رعایت شود.

 

چکاب های دوره ای سالمند

بسته به علائم و نشانه های خاصی که ممکن است سالمند داشته باشد بهتر است به صورت ماهیانه و سالیانه چکاپ شوند تا بیماری های آنها عود نکند. چکاپ ماهیانه به شما کمک می کند تا بدانید وضعیت عمومی بدن به چه صورت است.

در کنار این بررسی های ماهیانه یا سالیانه نباید پیشرفت جوامع پزشکی را نادید گرفت. افراد سالمند با افزایش سن سیستم ایمنی بدنشان تضعیف می شود. این افراد به علت کهولت سن و کم تحرکی ممکن است دچار اضافه وزن شوند. در چکاپ های دوره ای انواع سرطان، امراض، فشار خون و قند بررسی و آزمایش می شود.

انواع چکاب سالمندان

با افزایش سن مراقبت از سلامتی بسیار مهم است. به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن سالمندان مانند کودکان بیشتر از افراد دیگر در معرض بیماری و آسیب  دیدن هستند.

سالمندان در سن  ۶۰ تا ۷۵ سالگی در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، دیابت و سکته مغزی قرار دارند چکاپ دوره ای می تواند ناجی افراد سالخورده باشد. فشار خون سبب ابتلا به سکته مغزی و سکته قلبی خواهد شد.

قند خون بالا باعث ایجاد رتینوپاتی دیابتی میشود که بر شبکیه چشم اثر گذار است، نفروپاتی دیابتی بر کلیه ها تأثیر بگذارد و باعث از کار افتادن کلیه ها می شود. در زمان سالمندی نظارت بر فشارخون بسیار مهم است.

بیماری برونشیت یا آسم در افراد مبتلا در زمان پیری  افزایش پیدا می کند که با آزمایش های دوره ای قابل کنترل خواهد بود. ماینات بینایی و شنوایی در این دوره بسیار ضروری است.

افراد سالخورده بیشتر نگران استقلال عملکردی هستند به همین علت باید از لحاظ آرتروز و بیماری های مربوط به پوکی استخوان معاینه شوند. در این مقاله به تعدادی از چکاپ های دوره اشاره کردیم، اما

آزمایش های دیگری وجود دارد که که با توجه به به سن و بیماری فرد سالمند باید تجویز شود.

 

خدمات نگهداری و مراقبتی سالمند چگونه باید باشد؟

وظایف پرستار سالمند در منزل

با افزایش سن افراد سالخورده و سالمند نیاز به مراقبت و تجوه بیشتری دارند. یکی از وظایف پرستار سالمند مراقبت از آنها است تا کمتر احساس تنهایی و ناتوانی بکنند. پرستار وظیفه دارد تا ارتباط عاطفی با سالمند برقرار کند و در همه حال کنار او باشد. برخی از وظایف پرستار سالمند انجام کارهای روزانه، استحمام و رعایت بهداشت، تزریق آمپول و دادن دارو و رعایت رژیم روزانه می باشد.

 

استحمام سالمند و رسیدگی به نظافت شخصی

برخی از سالمندان توانایی رسیدگی به وظایف شخصی و انجام کارهای روزانه خود را ندارند، پرستار سالمند وظیفه دارد برای حمام رفتن، استحمام و مسائل بهداشتی سالمند را همراهی کند.

انجام امور رفاهی و پر کردن اوقات فراغت سالمند

افراد سالمند نیاز به همصحبتی بیشتری دارند. یکی از وظایف پرستار پر کردن اوقات فراغت آنها است، اگر سالمند توانایی راه رفتن را دارد بهتر است پرستار  ساعاتی از شبانه روز را به بیرون بردن او اختصاص دهد. با صدور اجازه سالمند پرستار می تواند برخی از امور خانه مانند خرید روزانه، پرداخت شارژ ساختمان و انجام امور اداری مانند رفتن به بانک را انجام دهد.

خدمات پرستاری از سالمند در مرکز امداد پرستاران طاهر

برای پرستاری از سالمند و یا پدر مادر مسن خود در همه حال می توانید به ما اعتماد کنید. با مراجعه به سایت ما و ثبت نام کنید، کارشناسان ما در اولین فرصت به در خواست شما رسیدگی خواهند کرد.  و یا می توانید از طریق شماره های ۶۶۰۸۴۱۶۸ – ۶۶۰۸۴۱۶۹ – ۰۹۱۲۴۳۳۱۲۷۳ تماس حاصل فرمایید تا به صورت رایگان از طریق مشاورین ارشد ما اطلاعات بیشتر را دریافت کنید و ثبت سفارش انجام دهید. مرکز امداد پرستاران طاهر پس از ثبت سفارش شما، مطابق با نیاز و شرایط سالمندتان، به منزل شما پرستار اعزام می کند. پس برای آنکه خدمات پرستاری از سالمند را به بهترین نحو دریافت کنید، به جمع مشتریان ما ملحق شوید.

 

سفارش خدمات پرستاری از سالمند

نام و نام خانوادگی(ضروری)