در انتخاب پرستار سالمند در منزل به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

در انتخاب پرستار سالمند در منزل به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

 انتخاب پرستار سالمند در منزل

پدر و مادر ها کسانی هستند که تمام عمر خود را وقف بزرگ کردن فرزندان خود می کنند و وقتی به دوران سالمندی می رسند، کسی برای مراقبت و پرستاری در منزل از آن ها وجود ندارد. فرزندان درگیری و مشغله های زندگی خود را دارند و ممکن است با وجود علاقه ای که برای نگهداری از پدر و مادر خود دارند، نتوانند این وظیفه را به درستی انجام دهند. این ها موجب فاصله و دوری فرزندان از والدین سالمند خود نیز می شود.

اکثر سالمندان در منزل زندگی می کنند. بعضی از سالمندان نمی توانند کارهای روزمره را خودشان انجام دهند مانند خرید و تمیز کردن خانه. هم چنین بعضی از آن ها به دلیل شرایط جسمی و بیماری نیاز به پرستاری برای مراقبت در منزل دارند.

پرستارانی که برای خدمات بهداشتی استخدام می شوند، باید آزمایش های ساده در منزل، خونگیری، پانسمان، مراقبت از سالمند برای جلوگیری از زخم بستر و… را انجام دهند و ویزیت آن ها به صورت روزانه محاسبه می شود. پرستار سالمند در منزل باید کسی باشد که بتواند ارتباط روحی و روانی با وی برقرار کند. انتخاب پرستار سالمند در منزل

پرستاری از سالمند

اگر قرار است فردی برای پرستاری از سالمند خود انتخاب کنید، بهتر است علاوه بر تجربه نگهداری از سالمندان، دارای تحصیلات دانشگاهی باشد زیرا در بعضی موارد لازم است پرستار کارهایی مانند پانسمان، رگ گیری و … را در صورت بروز اتفاقی، انجام دهد.

خدمات پرستاری در منزل ، مراقبت در منزل و پزشکی هزینه بیمه ها باعث کاهش هزینه ها می شود زیرا از هزینه ی بستری شدن در بیمارستان یا سپردن سالمند به خانه سالمندان کمتر است.

پرستارانی که تحصیلات آکادمیک دارند نیاز ندارند به صورت مستمر در خانه سالمند بمانند. وظایفی که به عهده این گونه پرستاران است مانند تزریق ، پانسمان و … بعد از تمام شدن، به آن ها اجازه ترک منزل سالمند را می دهد. کارهای دیگر مانند تعویض پوشاک، تمیزکردن خانه، خرید و … می تواند توسط پرستار سالمند در منزل یعنی فردی عادی و تحصیل نکرده نیز انجام شود. در مقاله روش های پرستاری از سالمند مبتلا به آلزایمر به این نکته اشاره کردیم که سالمندانی که مبتلا به آلزایمر هستند، باید به صورت دائمی مراقبت شوند و تنها در خانه نمانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید
  1. […] ، کسانی که با چنین سالمندهایی در ارتباط اند و مسئولیت پرستاری از سالمند را دارند، این مشکل را دارند که چه موقع در مورد موضوعی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =