چگونه میتوان از بیماری دیابت در پرستاری از سالمند پیشگیری کرد؟

چگونه میتوان از بیماری دیابت در پرستاری از سالمند پیشگیری کرد؟

پیشگیری از دیابت یکی از ضروری ترین کارهایی است که برای پرستاری از سالمند باید انجام داد زیرا دیابت بیماری بسیار خطرناکی برای سالمندان می باشد. دیابت در پرستاری از سالمند باید به خوبی کنترل شود زیرا سالمندان مبتلا به بیماری دیابت بیشتر از هر شخص دیگری در معرض خطرات و بیماری هایی هستند که بسیار خطر آفرین اند. با این حال به طور کلی اصول پیشگیری از ابتلا به دیابت در سالمندان تقریبا مشابه با سنین دیگر می باشد.

  

دیابت در پرستاری از سالمند

با گذشت زمان و افزایش سن امکان ابتلا به بیماری های مختلف بیشتر می شود. دیابت نیز یکی از بیماری هایی است که افراد مسن در معرض ابتلا به آن هستند. مسلما ابتلا به دیابت در دوران سالمندی خطرناک تر از سنین دیگر است زیرا سالمندان نسبت به افراد جوان تر بدنی ضعیف و کم توان تر دارند و دیابت باعث تشدید دیگر بیماری های آنها مانند آلزایمر خواهد شد.

این مسئله یکی از مهمترین دلایلی است که باعث می شود تا ما نسبت به دیابت در دوران سالمندی حساس تر باشیم و اقداماتی برای پیشگیری از دیابت در سالمندی انجام دهیم.

پیشگیری از ابتلا به دیابت در پرستاری از سالمند نیازمند مراقبت های ویژه ای است که توصیه می شود یک پرستار متخصص این امور و مراقبت ها را انجام دهد، زیرا بیماری دیابت در سالمندان بسیار خطرآفرین می باشد.

سالمندان مبتلا به این بیماری بیش از دیگر مبتلایان در معرض بیماری های حساسی همچون بیماری های قلبی، اختلالات بینایی و مشکلات کلیوی هستند.

دیابت در پرستاری از سالمند

پیشگیری از دیابت در  پرستاری از سالمند

به طور کلی سالمندان به دلیل کهولت سنی که دارند بیش از هر کسی نیازمند به مراقبت و رعایت یکسری نکات پزشکی هستند.

در این بین پیشگیری از دیابت یکی از مهمترین مسائلی است که در رابطه با مراقبت در منزل از سالمندان باید تحت الشعاع قرار گیرد. برای پیشگیری از دیابت در سالمندان، پزشکان و متخصصین راه هایی را ارائه داده اند که به طور چشمگیری باعث کاهش ابتلا به دیابت در پرستاری از سالمند می شود؛ این راه حل ها به شرح زیر می باشند:

رژیم غذایی سالم: داشتن رژیم غذایی سالم نه تنها برای سالمندان بلکه برای هر شخصی یکی از ضروری ترین نیازها برای حفظ سلامت است، اما رژیم غذایی سالمندان نیاز به توجه بیشتری دارد.

وعده های غذایی سالمندان باید کم حجم تر و تا حد امکان بدون چربی و قند باشد، لازم به ذکر است که بدانیم سالمندان مجاز به مصرف کالری زیاد نیستند و از حد ممکن باید کمتر کالری و چربی دریافت کنند.

به جای کربوهیدرات برای سالمندان فیبر نیاز است  زیرا فیبر خواصی دارد که می تواند جبرانی برای وعده های غذایی کم آنها باشد. همچنین مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های مضر برای سالمندان اکیدا ممنوع می باشد زیرا اکثر این مواد غذایی و نوشیدنی ها دارای کربوهیدرات و قند بالا هستند.

مصرف زیاد آب: همانطور که همه ما می دانیم آب یکی از ضروری ترین نیازهای بدن می باشد و مصرف زیاد آن (نه به طور افراطی) در رژیم غذایی می تواند فواید زیادی را دارا باشد و این مسئله در بین سالمندان بیشتر تاثیرگذار است زیرا از ابتلا به دیابت در آنها جلوگیری می کند مخصوصا در کسانی که بیشتر در معرض این بیماری هستند.

 

ورزش درمانی و پیشگیری از دیابت:

ورزش برای هر بیماری شفا است! و به طور فوق العاده ای در سلامت بدن تاثیرگذار است. بخصوص در سالمندان که به دلیل افزایش سن تحرک و فعالیت کمتری دارند ورزش باعث می شود که اعضای بدن فعالیت بهتری داشته باشند و  سوخت و ساز بدن بهتر انجام شود و از تجمع قند در بدن جلوگیری می کند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + ده =