وظایف پرستار هنگام پرستاری از کودک نوپا چیست؟

وظایف پرستار هنگام پرستاری از کودک نوپا چیست؟

پرستاری از کودک نوپا

پرستاری از کودک نوپا شامل الگوهای رفتاری مناسب، دادن زمان کافی برای بازی به کودک، رعایت نظم و مراقبت های اولیه می باشد.

هم چنین پرستار کودک باید با برنامه و قوانین خانواده توسط والدین آشنا شود.

در زیر وظایفی را که یک پرستار هنگام پرستاری از کودک نوپا باید انجام دهد، بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

بعنوان یک پرستار از کودک نوپا یا پدر ومادر بهتر است وظایف خود را بدانید.

پرستاری از یک کودک نوپا شامل الگوهای رفتاری متناسب با شرایط، زمان مناسب برای بازی کردن در طول شبانه روز و ارائه ی انضباط است.

بهتر است تمامی موارد ذکر شده در پرستاری از کودک را تمرین کرده و در همه حال آن را انجام دهید.

پرستاری از کودک نوپا

پرستاری از کودک نوپا شامل چه وظایفی است؟

به دلیل اینکه کودک نوپا در سنی است که رفتارهای بزرگسالان اطراف خود را می بیند و از آن ها می آموزد و تکرار می کند، پرستار باید هنگام پرستاری در منزل از کودک از دادن فحش و توهین کردن و رفتار کردن به صورت یک فرد بزرگسال دوری کند.

کودکان در سنین پایین تاثیرپذیری فراوانی دارند و علاقه دارند مانند اطرافیان خود رفتار کنند. بنابراین برای داشتن رفتارهای خوب در فرزند، ابتدا باید پرستار کودک و خود شما الگوی رفتاری مناسبی داشته باشید.

کودکان نوپا در این سنین بسیار آموزش پذیر بوده و تحت تاثیر رفتارهای خوب و بد بزرگسالان قرار گرفته و ناخواسته آنها را تکرار می کنند. شما باید به عنوان پرستاری از کودک از فحش دادن و رفتار ناپسند با بزرگسالان و دیگر اعضای خانواده اجتناب کنید.

پرستار باید رفتار و الگوی مناسبی داشته باشد تا کودک نوپا را برای انجام رفتار صحیح ترغیب کند. در طول روز باید پرستار به وعده های غذایی کودک نوپا دقت کند ۳ وعده غذایی کامل به اضافه ی میان وعده های سالم حتما به او بدهید.

مواد غذایی سالم شامل گوشت، سبزیجات تازه، میوه و لبنیات همیشه باید در دسترس باشد. از دادن غذاهای مانند نوشابه و چیپس و پفک و یا غذاهایی که ارزش غذایی بالایی نیستند پرهیز کنید.

از پرستار کودک بخواهید مواد غذایی را با توجه به اندازه ی دهان کودک آماده کند و تکه های بزرگ در دهان او فرو نکند زیرا این امر ممکن است باعث خفگی کودک شود. کودک نوپا در این سن سعی دارد خود را مستقل جلوه بدهد.

از پرستار کودک بخواهید در صورت انجام رفتار صحیح کودک او را تشویق کند، زیرا این امر باعث ایجاد انگیزه در کودک شده و او را برای انجام دادن رفتارهای مثبت و مناسب ترغیب می کند.

از دیگر وظایف پرستار کودک رعایت بهداشت است. اگر به صورت شبانه روزی از کودک نوپا نگهداری می کنید مسواک شبانه و حمام روزانه اورا فراموش نکنید.

با کودک بازی کنید و در همه حال به او توجه کرده و مراقبش باشید.

در این سن کودکان بسیار کنجکاو هستند لذا توصیه می شود وسایل خطرناک مانند قیچی و چاقوی آشپزخانه و دیگر موارد مانند داروهای خودتان را دور از دسترس او نگهدارید.

پرستاری از کودک نوپا

مهمترین وظایف پرستار کودک

از مهم ترین مسئولیت های پرستار هنگام پرستاری از کودک های نوپا، تمیز نگهداشتن کودک می باشد.

این تمیز نگهداشتن شامل تعویض سریع پوشک، شستن دست و صورت کودک، تمیز کردن بینی کودک و بردن به موقع کودک به دستشویی می باشد.

در صورتی که پرستار به صورت شبانه روزی از کودک نگهداری می کند، حمام کردن و مسواک زدن دندان های کودک از وظایف او نیز می باشد.

هم چنین کودک باید لباس خود را قبل از خواب به کمک پرستار عوض نماید.

 

دیگر وظابف پرستار کودک

پرستار کودک هنگام مراقبت در منزل از کودک، در طول روز باید به تغذیه او توجه کند. تغذیه کودک اغلب به صورت سه وعده غذایی و سه میان وعده می باشد.

میان وعده های کودک باید شامل میوه ها، سبزیجات، آبمیوه، اسنک کامل غلات و آب باشد.

غذای کودک باید به اندازه کافی کوچک شود تا موجب خفگی کودک نگردد و بتواند هضم کند.

هم چنین برای جلوگیری از خطرات احتمالی، از دادن خوراکی هایی مانند ذرت و آجیل بو داده جدا خودداری نمایید.

هم چنین در صورت حساسیت و آلرژی کودک، لیستی از آلرژی های غذایی و ناسازگاری ها را در اختیار پرستار کودک بگذارید.

پرستاری از کودک نوپا

میزان خواب کافی برای کودک

خواب کافی برای کودکان نوپا ضروری است زیرا در غیراینصورت موجب بدخویی آن ها می شود. شرایط را برای استراحت و خواب کودک فراهم کنید و همیشه در یک زمان خاص او را بخوابانید.

هم چنین توجه داشته باشید که یک کودک هنگامی که هیجان زده است، حتی در صورتی که زمان خوابش باشد، به هیچ عنوان نمیخابد.کودکان نوپا سعی می کنند مستقل بودن را تجربه کنند

بنابراین باید آن ها را مجبور به رعایت نظم و انضباط کرد. برای نتایج بهتر از بروز هرگونه خشونت جلوگیری کنید. هنگام انجام کارهای درست، کودک باید توسط پرستار تحسین شود تا اعتماد به نفسش تقویت شود.

پرستاری از کودک نوپا بسیار شیرین بوده و در عین حال مسوولیت زیادی دارد. خوابیدن کودک یکی از مواردی است که باید حتما مورد توجه بگیرد و زیرا خواب ناکافی کودک را تندخو و پرخاشگر می کند.

پرستار را از میزان خواب کودک مطلع کنید و از او بخواهید در ساعت هایی که کودک نیاز به خوابیدن دارد او را برای خواب آماده کند.

می توانید به هنگام خوابیدن کودک برای او موسیقی آرامش بخشی پخش کنید یا برای او داستان تعریف کنید به این شکل کودک برای خوابیدن احساس آرامش و نیاز کرده و به خواب عمیقی فرو می رود.

 

جهت  استخدام  پرستاری از کودک  در منزل  میتوانید با شماره های زیر  و یا از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید

تلفن های تماس:

  دفتر مرکزی : ۹-۶۶۰۸۴۱۶۸-۰۲۱

   شمیرانات : ۲۲۹۶۱۷۴۸-۰۲۱

  مرکز : ۸۸۷۰۸۹۰۰-۰۲۱

غرب : ۴۴۴۶۲۵۸۱-۰۲۱

شرق :  ۷۷۶۲۱۸۴۴-۰۲۱

موبایل: ۰۹۱۲۴۳۳۱۲۷۳

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید
  1. nazi گفت:

    کطالب جالبی درباره پرستاری از کودک بود – باتشکر از مرکز خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =