پرستاری از کودک پرخاشگر چگونه است؟

پرستاری از کودک پرخاشگر چگونه است؟

بعضی از خانواده ها با پرخاشگری کودکان خود درگیر هستند. کسانی که با اینگونه کودکان سروکار دارند، در  درجه اول باید علت پرخاشگری را ریشه یابی کنند تا بتوانند راهکاری مناسب برای رفتار با پرخاشگری کودکان پیدا کنند و پرستاری از کودک پرخاشگر ممکن شود. با رفتار آگاهانه و مناسب والدین رفتارهای نامناسب کودکان نیز اصلاح می شود.

  

پرستاری از کودک پرخاشگر

به دلایل فراوانی کودکان شروع به پرخاشگری می کنند که یکی از این دلایل تامین نشدن کودکان از لحاظ عاطفی می باشد، با این رفتار کودک می خواهد که جلب محبت کند چه از والدین خود و چه از پرستار کودک که زمان نسبتا زیادی را با او سپری می کند.

دوره پرخاشگری کودکان معمولا از ۱۸ ماهگی شروع می شود و احتمال دارد تا ۴ سالگی هم ادامه پیدا کند و  این پرخاشگری در بعضی از کودکان که کمتر مورد توجه قرار می گیرند تا سنین بعد از ۴ سالگی هم ادامه پیدا می کند.

این پرخاشگری بدون دلیل نیست که باید توسط والدین ریشه یابی شود تا رفتارهای مناسب و کنترلی برای اینگونه کودکان پیدا شود. پرستاری از کودک پرخاشگر نیاز به صبر و دانش بالایی دارد تا اینگونه کودکان سرخورده و گوشه گیر نشوند.

  دلیل پرخاشگری کودکان

دلیل پرخاشگری کودکان

برای پرستاری از کودک پرخاشگر ابتدا باید علت پرخاشگری او را پیدا کنید که در ادامه چند دلیل عمده پرخاشگری کودک را ذکر کرده ایم.

قشر پیشانی: در کودکانی که پرخاشگری می کنند این قشر هنوز رشد نکرده است چون تا ۴ سالگی رشد نمی کند. این قشر وظیفه رفتار ارتباطی و اخلاقی و شناخت اجتماعی را کنترل می کند

مسائل خلقی: این کودکان نسبت به تغییراتی که در اطراف خود می بینند حساسیت نشان می دهند و تحمل نمی کنند و نسبت به دیگر کودکان رفتاری سخت نشان می دهند.

کودکان نوپا برای رفع نیازهای خود معمولا رفتارهایی از خود نشان می دهند که پرستار کودک یا والدین متوجه نیاز آنها شود ولی اگر کسی متوجه نیاز های کودک نشود، کودک رفتار های پرخاشگرانه از خود بروز می دهد.

سختگیری والدین: سختگیری بیش از حد والدین در یادگیری کودکان تاثیر مستقیم دارد به گونه ای که برای یادگیری دچار مشکل می شوند و با پرخاشگری اعتراض خود را نشان می دهند.

محیط خانه: اتفاقاتی که در خانه و بین والدین رخ می دهند تاثیر مستقیم بر رفتار کودکان دارد. عواملی مانند دعوای پدر و مادر، طلاق والدین و یا بیماری والدین تاثیر منفی و مستقیم بر رفتار کودکان دارد.

اینها بخشی از عواملی هستند که کودکان عصبانی و پرخاشگر تحویل جامعه می دهد. قرار گرفتن در محیط ناشناخته و مراقبت های بیش از حد والدین و یا پرستار کودک باعث می شود که رفتار های پرخاشگرانه کودکان بیشتر شود و موجب آزار خود و دیگران شود.

  

رفتار مناسب والدین و پرستاری از کودک پرخاشگر

در زمان پرخاشگری کودکان والدین و یا پرستار کودک باید آرامش خود را حفظ کنند و علت ناراحتی کودک با پیدا کنند و آن را رفع نمایند و یا در بعضی مواقع باید نسبت به پرخاشگری کودک بی توجه بود و والدین یا پرستار ذهن خود را به کار و یا چیز دیگر معطوف کند البته در مواقعی بی توجهی اصلا کار راحتی نیست و نیاز به تمرین دارد.

در هنگام پرخاشگری و ناراحتی کودکان، رفتار والدین و پرستاران کودک نباید طوری باشد که اعتماد به نفس آنها کم شود و در طولانی مدت برای آنها به یک معضل بزرگ تبدیل نشود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید
  1. شاید بخواهید این مطلب را نیز بخوانید : پرستاری از کودک پرخاشگر چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =