پرستاری از سالمندان در منزل

پرستاری از سالمندان در منزل

پرستاری از سالمندان

امروزه با وجود پیشرفت زندگی در شهر نشین و به وجود آمدن مشاغل بسیار سخت و فاصله های بسیار زیادی با محل سکونت و کار دیگر برای افراد مقدور نیست که به صورت شخصی به  پرستاری از سالمندان در منزل اقدام کنند.

با توجه به موارد بسیار حساس بیشتر افراد دوست ندارند که والدینشان را به مراکز سالمندان ببرند و می کوشند تا پرستاری سالمند و کاربلد را در کنار آنها قرار دهد تا بتواند تا حدود بسیار زیادی دغدغه هایشان را کم کند.

امروزه مراکز خدمات ارائه پرستار سالمند به وجود آمده است که افراد با توجه به شرایط خود می‌توانند آنها را انتخاب کنند و از فرد سالمند در منزل مراقبت کنند.

پرستار سالمند وظایف مختلف دارد و بهتر از قبل از اینکه پرستار مشغول به کار شود وظایف و تمام کارهایی که قرار است پرستار انجام دهد یا ندهد را به وی بگویند.

پرستارها از نظر تخصص و تحصیلات به انواع مختلفی تقسیم می شود ازجمله پرستار مراقب با پرستار نگهدار پرستار بهیار پرستار خدماتی که هر کدام از اینها وظایف مخصوص و خاص خود را دارند.

از پرستاران تمام ویژگی های افراد را دارد پرستار باید بسیار ماهر و خبره باشد بنابراین پرستاری از سالمندان یکی از کارهای بسیار سخت و دشوار به حساب می ‌آید که باید توسط افراد کاربلد صورت بگیرد.

ما امروز در این مطلب می خواهیم شما را با:

  • استخدام پرستار در منزل.
  • پرستار سالمند به صورت شخصی .
  • پرستار سالمند از مراکز خدمات پرستاری.
  • فواید استخدام پرستار .
  • خصوصیات پرستار خوب آشنا کنیم.

برای اطلاعات بیشتر راجع به پرستار به شما پیشنهاد می کنیم که متن زیر را تا انتها مطالعه نمایید و با ویژگی های یک پرستار خوب آشنا شوید تا بتوانید بهترین پرستار برای سالمند انتخاب کنید.

یکی از وظایف دیگر پرستار مراقبت و نگهداری از سالمند است در واقع باید پرستار به گونه‌ای باشد که حرکات و زبان سالمند را بدانند و یک رابطه سالم و دوستانه به سالمند داشته باشد.

بنابراین ارتباط برقراری رابطه سالمند با پرستار یکی از مهم‌ ترین وظایف پرستار آن است که باعث می ‌شود تا حدود زیادی سالمند افسرده نشود.

حمام کردن و رسیدگی به نظافت شخصی سالمند از دیگر وظایف مهم پرستار است. افرادی که به سن بالا رسیده اند به دلیل کهولت سن نمی تواند کارهای شخصی مثل دستشویی رفتن و از حمام کردن را انجام دهد.

بنابراین پرستار باید به صورت دلسوزانه و این کارها را انجام دهد انجام امور خانه و خدمتکاری در منزل به گونه‌ای که اگر میخوای پرستار تمام این کارها را انجام دهید بهتر است در قرارداد ذکر شود.

اگرچه پرستاری این کار را انجام دهد هزینه دریافتی و حقوق بیشتر می‌ شود بنابراین مراقبت و نگهداری از سالمند علاوه بر انجام امور خانم تجاری از کارهای دیگر پرستار از انجام امور

رفاهی و پر کردن اوقات فراغت برای افراد سالمند یکی دیگر از وظایف پرستار است و باعث می شود سالمند مدت زمانی در پارک و به گردش برود و باید کسی کنار او باشد که از خوردن به زمین جلوگیری شود.

اگر هنگامی که حالش بد شد در کنار او باشد رسیدگی به وضعیت درمانی سالمند برعهده پرستار بهیار است در صورتی که فرد سالمند در زیر نظر پزشک داروی خاصی مصرف می نماید بهتر است زمان‌بندی شدن دارو را به پرستار اطلاع دهید و به او یادآوری شود.

و باید بداند در چه ساعتی به او رسیدگی شود انجام امور اداری و مالی سالمند از دیگر وظایف پرستاری از سالمند بنابراین اگر می خواهید پرستار خوب داشته باشید باید قبل از استخدام تمام این شرایط را بگویید و قبل از استخدام و رزومه او نگاه کنید.

 

وظایف پرستاری از سالمندان

وظایف پرستاری از سالمندان بسیار مختلف است و معمولاً پرستاری که در منزل کار می‌کند وظایف مختلفی دارد پرستار سالمندی که در خانه کار می‌کند باید به صورت روزانه شبانه روزی مقطعی و پاره وقت از سالمند محافظت کند به همین دلیل پرستاران معمولاً دارای وظایف مختلفی هستند از جمله وظایف بسیار مهم پرستاران که در همه آنها مشترک است می توان به

موارد زیر اشاره کرد:

رعایت بهداشت سالمندان یکی از نکات بسیار مهم برای پرستار می باشد. بهتر است پرستار از نظر قیافه ظاهری به سالمند رسیدگی کند. ناخن های او را کوتاه کند موهای او را کوتاه کند مدام استحمام ببرد موهای زائدش را بگیرد همه این عوامل باعث می‌ شود که سالمند از نظر  روحیه عوض شود.

سلامت جسمانی سالمندان از دیگر وظایف است که پرستار باید با آن آشنا باشد بدین صورت که اگر در هنگام شب نیمه شب یا هر ساعت از شبانه روز سالمند دچار مشکلاتی مثل تنگی عروق مشکلات قلبی شد بهتر است به پزشک مراجعه شود.

همچنین بهتر است با علائم مثل بینایی و شنوایی او مدام توجه شود اگر سالمند به قند خون مبتلا است بهتر است مدام با استفاده از وسایل آن را چک کرد که قندخون بیش از حد نشود. رسیدگی به سلامت روانی و مبتلا نشدن به افسردگی از دیگر وظایف سالمند به حساب می آید بنابراین بهتر است اگر سالمند روی ویلچر است یا توان پیاده رفتن در چند قدم را دارد پرستار

او را به بیرون ببرد و همچنین بیرون رفتن و قدم زدن در پارک و محوطه های باز باعث می شود که ضربان قلبش به اندازه کافی بزند. از دیگر وظایف فرد پرستار سالمند این است که مدام در کنار فرد سالمند قرار بگیرد برای او کتاب بخواند آهنگ بگذارد و او را وادار به ورزش کردن کند. تغذیه سالم مورد بعدی است که وظیفه پرستار است و باعث می شود که برنامه غذایی سالم و مقوی داشته باشد.

پرستار باید این نکته را بداند که غذاهای چرب و فست فودی برای سالمندان مناسب نیست باید تا حد بسیار زیادی غذاها را بخارپز کند و بهتر است از روغن های گیاهی مثل روغن کنجد روغن زیتون روغن فندق استفاده شود. بهتر است از میوه و سبزیجات به اندازه برای سالمندان استفاده شود. اگر مصرف میوه و سبزیجات بیش از حد باشد ممکن است باعث ایجاد بیماری های مختلف برای سالمند شود.

یکی دیگر از وظایف پرستار وظایف مربوط به امور خانه است البته این وظیفه وظیفه کلیه پرستاران نیست بهتر است اگر می‌خواهید به نظافت منزل و غذا درست کردن بپردازد این را به پرستار بگویید.

شستن ظرف ها درست کردن غذا همه و همه از وظایف مربوط به پرستاری که می خواهد در منزل را تمیز کند. بنابراین اگر می خواهید یک پرستار خوب و دلسوز داشته باشید باید تمام این وظایف را بداند و مدام ان را تحت نظر بگیرید تا با سالمند درست رفتار کند.

انواع خدمات پرستاری از سالمند

انواع خدمات پرستاری از سالمند

خدمات پرستاری از سالمند بسیار مختلف است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند و افرادی با آن آشنایی ندارند.

 خدمات پرستاری در منزل به شرح زیر می باشد:

بهتر است قبل از استخدام پرستار آنها را بدانید خدمات پرستاری در منزل یکی از انواع خدمات پرستاری است اگر کودک یا فرد سالمند دارید و می خواهید در محیط زندگی تان از او مراقبت کنید بهتر است خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید.

خدمات پرستاری در منزل باعث می ‌شود که فرد سالمند احساس مستقلی می‌کند و بر بیشتر بیماری هایش غلبه کند یکی دیگر از انواع خدمات پرستاری، پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی است که با استفاده از میزان تحصیلات آنها مشغول به کار می‌شود و در مراکزی مثل بیمارستان ها مطب ها مشغول به کار می شود امروزه استفاده از پرستاردرمنزل بسیار زیاد شده است.

استخدام پرستار

استخدام پرستار امروز به روش ‌های مختلف صورت می‌گیرد و اگر شما به دنبال استخدام پرستار در منزل هستید و باید آن را از مراکز تهیه کنید که از همه نظر پرستار را تضمین نمایند. باید هنگام استخدام پرستار به تحصیلات پرستار توجه کرد بهتر است اگر می خواهید پرستار سالمند استخدام کنید پرستاری جراحی و داخلی پرستار توانبخشی پرستاری مراقبت های ویژه پرستار اورژانسی توجه کرد و پرستاری را انتخاب کنید که در این موارد کار بلد باشد.

در استخدام پرستار باید بفهمید که پرستار احساس دلسوزی دارد مهارت ‌های سازمانی خود را توجه می‌کند به دنبال تفکر انتقادی نیست به صبر و ثبات عاطفی می ‌رسد و اگر سالمند کارهای ناهنجاری کرد پرستار سر او داد نمی زند و او را کتک نمی زند همچنین باید به سن او توجه کرد هر چقدر سن پرستار بیشتر باشد قطعاً صبر و حوصله او پایین تر می شود.

بنابراین بهتر است پرستاری را استخدام کنید که سن او پایین باشد با حوصله و با تدبیر باشد تمام کارهای اولیه را بداند و در برابر خطرات از سالمند محافظت می کند. بنابراین عوامل زیادی باعث استخدام ‌پرستار می ‌شود اگر به تمام عوامل توجه کنید باعث می شود که پرستار خوب را استخدام کنید و می‌تواند تمام کارهای سالمند را انجام دهد.

پرستاری در منزل

 

 

استخدام پرستار در منزل

همانطور که می دانید پرستاری یکی از شغل های پرطرفداری است که امروز توانسته است تا حدودی بر زندگی پرمشغله امروز غلبه کند و بسیاری از افراد برای نگهداری سالمندان شان از آن استفاده می‌کنند. معیارهای پرستار و معیارهای استخدام پرستار در منزل بسیار مختلف است.

باید هنگامی که پرستاری را می‌ خواهید برای منزلتان استخدام کنید تمام موارد زیر را در نظر بگیرید: باید پرستاری که استخدام می شود قابل اعتماد باشد و وقتی کسی را به منزل شخصیتان دعوت می کنید باید بدانید که ویژگی‌های پرستار مطمئن را دارد و با تجربه بودن یکی دیگر از

ویژگی ‌های پرستاری است که باید در منزل استخدام شود باید با تجربه باشد تا بتواند از پس از اتفاقات غیر معمول که پیش می اید بربیاید. بنابراین حساس بودن و احساسی نبودن از ویژگی های مهم یک پرستار است پرستاری که در منزل باید استخدام شود مسئولیت پذیر باشد و وظیفه شناس و کاردان باشد

اگر می خواهید پرستار در منزل برای سالمند کارهای آشپزی و نظافت را انجام دهد باید دست پخت خوبی داشته باشد و بتواند غذاهای سالم و کم چرب را بپزد و همه اینها باعث می شود که استخدام در منزل به راحتی صورت گیرد.

اگر پرستار سابقه کاری دارد بهتر است با مکان های قبلی که پرستار کار کرده است تماس حاصل کنید و راجع به اخلاقیات و میزان کار بلدی او صحبت نمایید همه این عوامل باعث می شود که پرستار خوب و ماهر در منزل استخدام کنید.

امروزه با به وجود آمدن مراکزی که کارشان استخدام  ‌پرستار است بسیاری از این کارها راحت‌تر شده است و شما فقط با گرفتن تماس و رفتن به این مراکز می توانید بهترین پرستار را استخدام کنید.

 

استخدام پرستار سالمند به صورت شخصی

اگر می خواهید به صورت شخصی پرستار سالمند را استخدام کنید باید پرستاری که انتخاب می کنید قابل اعتماد باشد بسیار دلسوز و کاربلد و همچنین ماهر و با تجربه باشد و بتواند از پس کارهای فرد سالخورده بربیاید و اگر می خواهید که مسئله اعتماد بین شما و پرستار رخ دهد بهتر است از پرستاری که می خواهید استخدام کنید سفته دریافت کنید.

اگر می خواهید پرستار را به صورت شخصی استخدام کنید هزینه کمتری پرداخت می کنید و معایب ان ای است که دیگر نظارت مستقیم بر روی کار نمی ‌شود تعهد کاری ندارید اطلاع از سوابق کاری ندارید سوءپیشینه پرستاران را نمی ‌دانید نبودن جایگزین در هنگام پرستار اطلاع نداشتن از وظایف کاری بنابراین برای استخدام پرستار باید به مراکز مطمئن و معتبر مراجعه کنید.

استخدام پرستار سالمند از مراکز خدمات پرستاری

استخدام پرستار سالمند از مراکز خدمات پرستاری ویژگی های مختلفی دارد که نسبت به سایر روش ها بسیار مطمئن تر است اگر پرستار را از این مراکز استخدام کنید پشتیبانی شبانه روزی دارید پرستارانی که استخدام می‌ شوند آموزش ‌های لازم را دیده اند.

پرستاران قابل اعتماد هستند افرادی هستند که بر کار پرستار ها نظارت کنند مدت یکبار نظرسنجی می شود پرستاران دارای مدرک تکمیلی هستند جایگزین سریع برای پرستار می شود اگر هنگامی که پرستاری به هر دلیلی نتواند از سالمند مراقبت کند یک پرستار به جای او می آید.

 

فواید استخدام پرستار برای سالمندان

فواید استخدام پرستار برای سالمندان بسیار زیاد است. پرستارها به صورت روزانه به کارهای نظافت شخصی سالمندان می ‌پردازند آنها را مدام به حمام می برند و کارهای پخت و پز نظافت شخصی و نظافت منزل را انجام می دهد. افرادی که مواد غذایی ندارند خرید آنها را انجام می‌دهد و اگر نوبت پزشک دارند کارهای ویزیت پزشک را بر عهده می گیرد.

همچنین فرد مراقبه سالمند می تواند در زندگی خود کارهای روزانه را انجام دهد و استقلال خودش را حفظ کند همچنین به صورت شبانه روز از فرد سالمند محافظت می کند اگر افرادی مدام به سالمند سر بزنند پرستار مراقب سالمند است و از مهمانان پذیرایی می کنند.

پرستار به صورت دقیق و روزانه کارهای شخصی او را انجام می دهد اگر هرگونه بیماری و اتفاقی برای سالمند اتفاق افتاد سریع به فرزندان و اطرافیان سالمند اطلاع می ‌دهند و در مواقع ضروری سالمند را به بیمارستان ها می رساند بنابراین باید روش های استخدام سالمند بسیار است.

پرستاری در منزل

چه زمانی به پرستار نیاز داریم؟

همانطور که می دانید با بالا رفتن سن و کهولت سن اکثر افراد دچار مشکلات متعدد و بیماری‌ های مختلف می‌ شود که به عوامل مختلفی بستگی دارد و افراد معمولاً به راحتی نمی توانند از پس از کارهای شخصی خود بربیایند.

امروزه به دلیل مشکلات و مشغله های فراوان که فرزندان دارد به آنها توصیه می ‌شود که از پرستاران مخصوص سالمند استفاده کنند. والدین از نظر عاطفی به فرزندان خود نیاز دارند و افرادی که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند تا حدود زیادی حال آنها را خوب می کند بنابراین پرستار سالمند یکی از وظایف آن خوب کردن حال سالمند است زمان و پرستار در منزل نیاز است که یکی از اعضای خانواده توانایی نگهداری از فرد سالمند را ندارد.

بنابراین اگر هر یک از افراد سالمند به مشکلات بیماری و جسمی و روحی مبتلا بود بهتر است از پرستار سالمند کمک گرفت مشکلات اساسی مثل محدودیت در توانایی فیزیکی که باعث می ‌شود که فرد پرستار به انجام امور ضروری آنها بپردازد و ممکن است یکسری تغییرات در بدن آنها ایجاد شود و افرادی که وارد دوران پیری و کهنسالی می شود در حرکت کردن می ‌تواند تعادل نداشته باشند به فرد پرستار نیاز دارند که کارهایشان را انجام دهد.

همچنین افراد سالمندی که به پوکی استخوان و آرتروز و بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند با استفاده از پرستار می تواند بر بسیاری از بیماری هایشان غلبه کند و آنها را درمان کند. افرادی که اختلالات شناختی در دوران سالمندی دارند نیاز مبرمی به پرستار در خانه دارد تا به موقع و سر وقت داروهایشان را به آنها بدهد افرادی که دارای زوال عقل هستند و از آلزایمر رنج می ‌برند باید یک پرستار داشته باشند تا کارهای شخصی آنها را انجام دهد و به آنها یادآوری که موقع چه کاری است.

افرادی که از نظر روحی و عاطفی در معرض افسردگی قرار دارند و در طول مدت روز به فردی نیاز دارند که تمام کارهای آنها را انجام دهد و مراقب کارهای آنها باشد و افسردگیشان درمان شود بنابراین پرستاری که استخدام می شود باید خوش برخورد و خوش رفتار باشد و باعث دادن روحیه به سالمند شود.

 

نگهداری سالمندان در خانه سالمندان

سالمندی یکی از مراحل بسیار طبیعی است که ممکن است در زندگی همه افراد به وجود بیاید و با تغییرات بیولوژیکی همراه باشد بنابراین اگر بخواهیم بگوییم سالمندی به دوره می‌گویند که نیروی حیاتی کم می‌شود و سالمند نمی ‌تواند کارهای خود را انجام دهد بنابراین امروزه مراکز به وجود آمده است که به نگهداری از سالمندان می ‌پردازند. نگهداری از سالمندان معمولا در خانه های سالمندان عواقب به همراه دارد که اکثر افراد دوست ندارند فرد سالمند در مراکز خانه سالمندان قرار بگیرد.

خانه سالمندان در واقع مکانی برای مراقبت های بلند مدت میان مدت و کوتاه مدت از فرد سالمند است که دچار عدم توانایی یا دچار اختلالات جسمی شده است در خانه سالمندان مراقبت ‌های پزشکی از سالمندان صورت می‌گیرد تغذیه مناسب سالمند است و فراهم کردن فضای مناسب است فعالیت ‌های جسمی و ذهنی در راستای بهبود حال سالمند انجام می ‌شود.

مزایا و معایب خانه سالمندان بسیار زیاد است بیشتر افرادی که نام خانه های سالمندان را می شنود آن را احساس می کنند که یک اقامتگاه اجباری است اما اینطور نیست خانه سالمندان یک محیط بسیار خوب برای سالمند است و به صورت شبانه ‌روزی پرستاران و پزشکان و افراد مراقب سالمند هستند همچنین در هنگام بروز هر نوع مشکلی به پرداخت ‌های پزشکی مراجعه می‌کند در مراکز نگهداری خانه سالمندان امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند و باعث می شود که حال روحی و روانی سالمندان افزایش پیدا کند.

از معایب اصلی خانه سالمندان می‌توان به مدت بسیار کمی از رفت و آمد فرزندان و اطرافیان سالمند اشاره کرد. فرزندان و اطرافیان سالمند به راحتی نمی ‌توانند به مراکز وارد شوند. مراقبت از سالمندان در خانه سالمندان باعث حفظ آرامش سالمند می شود باعث می شود که مدام پرستارانی مراقب حال سالمندان باشد. باعث حفظ غرور و قدرت می‌ شود متناسب با نیاز سالمندان صورت می گیرد باعث حفظ آرامش خیال می شود.

 

مراقبت از سالمندان در خانه سالمندان توسط چندین پرستار انجام می‌گیرد و آنها همه جوره مراقبت سالمند هستند به سلایق و علایق و سالمندان توجه ویژه می‌ شود و در زمان هر چیزی را که بخواهند برای آنها فراهم می شود بنابراین خانه سالمندان یکی از مراکز است که نیازهای سالمندان پاسخ می دهد و در ان جا می کوشند که حال سالمندان را بهبود دهند.

 

خصوصیات پرستار خوب

خصوصیات پرستار خوب بسیار زیاد است و باید به گونه ای باشد که بتواند از سالمند در هر شرایطی که هست مراقبت کنند داشتن تعهد و داشتن وجدان کاری مناسب یکی از ویژگی های اصلی و اساسی و بسیار مهم است. افرادی که شغل پرستاری را انتخاب می‌کنند باید وجدان کاری داشته باشد  تا بتوانند از سالمند مراقبت کند

وجود روحیه بسیار قوی و مبارز باعث می‌ شود که فرد مشکلات جسمانی و روحی بسیار بالایی داشته باشد و اگر فرد سالمند بیمار شد بتواند از او مراقبت کند داشتن روان بسیار سالم و داشتن جسم سالم از ویژگی ‌های مهم پرستار است.

وجود نظم در پرستار  باعث می شود که از سالمند خوب مراقبت کند. بنابراین نظم و خوش قول بودن از ویژگی های مهم یک پرستار به حساب می آید باعث می ‌شود که پرستار به موقع و در زمان به موقع سر کارش ظاهر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شانزده =