نحوه پرستاری از کودک مبتلا به سندروم دان چگونه است؟

نحوه پرستاری از کودک مبتلا به سندروم دان چگونه است؟

بیماری سندروم دان از بیماری ها شایع در کودکان می باشد که به دلیل وجود کپی های اضافه از کروموزوم شماره ۲۱ به وجود می آید. در طول بارداری مادر، نوع رشد توسط این ژن ها تغییر می کند و بعد از تولد نیز ادامه دارد. کودک مبتلا به سندروم دان فردی است که در سلامتی و یادگیری با کودکان دیگر متفاوت است. برخی از این تفاوت ها که بسیار واضح می باشد، ظاهر صورت فرد می باشد. این بیماری نیاز به درمان های خاص داشته و برای پرستاری از کودک مبتلا به سندروم دان نیاز به آشنایی با این بیماری و روند درمانی آن دارد.

این بیماری به دلیل عدم وجود دارو و درمان مناسب، به طور کامل معالجه نمی شود. بنابراین باید کودک مداوم تحت نظر دکتر بوده و آزمایشات مختلفی انجام دهد. با افزایش سن کودک مبتلا به سندروم دان، درمان و مسائل پزشکی وی نیز تغییر می کند. بنابراین مراقبت در منزل از کودک مبتلا به سندروم دان در سنین مختلف، متفاوت است.

پرستاری از کودک مبتلا به سندروم دان

مراقبت از نوزادان و کودکان خردسال مبتلا به بیماری سندروم دان

  • این کودکان در ابتدای راه هستند و باید آن ها را به یادگیری تشویق کنید. با بازی کردن با کودک، عضله هایش را قوی کنید و موقع بزرگ شدن، با کمک فیزیوتراپ و پزشک برای افزایش قدرت عضلات و مهارت های فیزیکی اش، برنامه ای تمرینی طراحی کنید.
  • هنگام پرستاری از کودک شما هم چنین می توانید به کودک کمک کنید به تنهایی غذا بخورد. برای این منظور ابتدا اجازه دهید کودک با دست غذا بخورد.
  • برای لباس پوشیدن، زمان زیادی را به کودک اختصاص دهید و نحوه لباس پوشیدن را به او آموزش داده و با او تمرین کنید.
  • با اقداماتی مانند نگاه کردن به کودک در حین صحبت و ارتباط کلامی با وی، قدرت تکلم او را افزایش دهید.
  • برای نظافت و بهداشت کودک مبتلا به سندروم دان، باید ابتدا اهمیت مرتب و تمیز بودن را به او آموزش داده و برنامه ای برای استحمام کودک مشخص کنید.
  • در هنگام پرستاری از کودک مبتلا به سندروم دان ، او را به اجتماعی بودن، یادگیری و انجام فعالیت های فیزیکی تشویق کرده و او را در کلاس های مختلف همراه با کودکان هم سن اش، ثبت نام نمایید.

پرستاری از کودک مبتلا به سندروم دان در سن مدرسه

در فعالیت های تحصیلی کودک با او همکاری کنید. کودک مبتلا به سندروم دان به برنامه درسی سازگار و ویژه ای نیاز دارد و می تواند در کلاس هایش به صورت منظم شرکت کند.

رفتارهای مناسب با نوجوانان و جوانان مبتلا به سندروم دان

نوجوانانی که به بیماری سندروم دان مبتلا هستند، مانند افراد عادی نیازهای مشخصی دارند. آن ها از معاشرت با افراد و داشتن رابطه ی صمیمی با آن ها بسیار لذت می برند. بنابراین باید مهارت ها و رفتارهای اجتماعی را با جوان خود تمرین کنید و به او آموزش دهید.

 

همچنین بخوانید:

نگهداری از کودک بیش فعال در پرستاری از کودک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید
  1. زهرا رهنمایی گفت:

    متاسفانه یکم نگهداری کودکان مبتلا به این بیماری سخته ولی عاشقش باشی اینجوری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =