فواید پرستاری از سالمند با فشار خون بالا

فواید پرستاری از سالمند با فشار خون بالا

یکی از رایج ترین مشکلاتی که سالمند در این دوران به آن مبتلا می شوند، فشارخون بالا می باشد. در عموم مردم تنها فشار خون بالا موجب نگرانی می شود اما به این نکته نیز توجه کنید که فشار خون پایین نیز بسیارخطرناک است. سالمندان که با مشکلات فشار خون همواره درگیر هستند، باید همواره تحت نظر یک پرستار باشند تا فشار خون آن ها کنترل شود و در صورت بالا بودن، اقدامات لازم انجام شود. پرستاری از سالمند با فشار خون بالا حساسیت ویژه ای دارد و غفلت در یک لحظه، ممکن است جان بیمار را به خطر بیاندازد. در این مطلب نکاتی را برای پرستاری از سالمند با فشار خون بالا بیان می کنیم.

پیامدهای فشار خون بالا در سالمندان

در هنگام پرستاری در منزل از یک سالمندی که فشار خون بالا دارد، توجه کنید که فشار خون بالا موجب می شود چنین بیماری بیشتر در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار بگیرد. افرادی که فشار خون پایین دارند، دارای حالت غش و از حال رفتن می باشند. بنابراین فشار خون افراد سالمند باید به صورت مرتب کنترل و اندازه گیری گردد. وجود یک دستگاه اندازه گیری فشار خون در خانه هر سالمندی یک نیاز ضروری است زیرا حتی در صورت مبتلا نبودن، می تواند یک عامل پیشگیری کننده بوده و تشخیص بیماری را آسان کند.

مراقبت در منزل از افراد دارای فشار خون بالا خطر مبتلا به حملات قبلی، بیماری های کلیوی، سکته و یا مشکلات بینایی را کاهش می دهد.

اقدامات مناسب در هنگام پرستاری از سالمند با فشار خون بالا

  • انجام ورزش های سبک، ترکیب داروهای مناسب تنظیم فشار خون و تغییر رژیم غذایی سالمند
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص توسط سالمند و در صورت داشتن عوارض جانبی، مشورت با پزشک و استفاده از داروهای جایگزین
  • مدیریت استفاده از داروها یا یادآوری آن ها برای سالمند
  • خرید مواد غذایی مناسب رژیم سالمند
  • آماده نمودن وعده‌های غذایی مناسب بیماران با فشار خون بالا
  • بررسی و تحت کنترل بودن تغییرات سلامتی سالمند

فشار خون به صورت طبیعی باید چند باشد؟

توجه کنید که رنج طبیعی فشار خون، ۸۰/۱۲۰ است اما ریسک بیماری های قلبی با افزایش فشار خون از سطح ۷۵/۱۱۵ می‌تواند شروع گردد. رنج بالاترین فشارخون بین ۱۲۰ تا ۱۳۹ و رنج پایین ترین فشارخون بین ۸۰ تا ۸۹ می باشد. بنابراین با کاهش یا افزایش فشار خون، باید اقدامات لازم برای تنظیم فشار خون انجام گردد.

فواید پرستاری از سالمند با فشار خون بالا

پرستاری از سالمند با این مشکل موجب استفاده به موقع داروها برای  تنظیم فشار خون سالمند شده و احتمال ابتلا به مشکلات ناشی از فشار خون بالا را در سالمندان کاهش می دهد. هم چنین می تواند آرامش ذهنی سالمندان را افزایش دهد و استرس را از آن ها دور کند.

همچنین بخوانید:

عوامل چرب شدن ادرار در پرستاری از سالمند چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =