۹ راهکار برای پرستاری و ارتباط با سالمند – پرستاری از سالمند

۹ راهکار برای پرستاری و ارتباط با سالمند – پرستاری از سالمند

پرستاری و ارتباط با سالمند ها و صحبت درباره مسائل مختلف زندگی و تغییر عقیده آن ها آسان نیست. ارتباط با والدین سالمند به صمیمت بین دوطرف بستگی دارد. هرچه میزان صمیمیت بیشتر باشد، ارتباط با آن ها آسان تر می باشد. پرستاری از سالمند شرایط خاص خود را دارد و گاهی ارتباط با سالمند به شرایط روحی و جسمانی سالمند نیز بستگی دارد. بنابراین دانستن تکنیک های ارتباط با سالمند برای پرستاری در منزل از سالمندان مهم است. اغلب افراد برای اینکه حین صحبت با سالمند، دلخوری یا بحث پیش نیاید، از صحبت درباره بعضی موضوعات صرف نظر می کنند در صورتی که صحبت با آن ها، تصمیم گیری بهتر و آرامش خاطر آن ها را فراهم می کند. ارتباط با سالمندان، موجب بهبودی شرایط جسمانی آن ها نیز می شود.

پرستاری و ارتباط با سالمند

نکاتی برای پرستاری و ارتباط با سالمند هنگام پرستاری از سالمند

  1. گفتگوی احساسی با سالمند انجام دهید و از آن ها بخواهید در حل مشکلاتتان شما را یاری کنند. هم چنین به سالمند این اطمینان را بدهید که فرزندانش برای پرستاری بهتر از او، شما را استخدام کرده اند و به معنی قطع ارتباط آن ها با او نیست.
  2. به سالمند کمک کرده که خودش بتواند تصمیم گیری کند و تا جایی که امکان دارد به تصمیم او احترام بگذارید.
  3. برای ارتباط با سالمند، ابتدا تعدادی از خواسته ها و آرزوهای خود را با آن ها در میان بگذارید تا بتوانید در ابتدای رابطه، حس صمیمیت و اعتماد دوطرفه ایجاد نمایید.
  4. به سالمند کمک کنید تا با تغییرات زندگی بتواند کنار بیاید و سازگار شود و با شرایط جدید وفق پیدا کند. هم چنین شما باید بتوانید با سالمند قابلیت تطبیق داشته باشید و منعطف باشید.
  5. درباره بیماری سالمند و امور دارویی، مالی، پزشکی و … سالمند اطلاعات خود را بالا ببرید تا بتوانید به بهترین صورت ممکن با آن ها ارتباط داشته باشید.
  6. درباره میزان زمان و انرژی خود با سالمند صادقانه صحبت کنید و به شرایط و نیازهای خود نیز توجه کنید.
  7. در صورت عدم تاثیرگذاری این راهکارها و واکنش منفی از سمت سالمند، با مراکز مشاوره برای حل این موضوع صحبت کنید.
  8. هنگام مراقبت در منزل از سالمند و ارتباط با او، سعی کنید همیشه لبخند بزنید. فردی که لبخند می‌زند به شخصیتی دوست داشتنی و مهربان تبدیل می شود. بنابراین در ارتباط با سالمندان لبخند زدن را فراموش نکنید.
  9. لمس کردن یکی از ابتدایی‌ترین اشکال برای برقراری ارتباط با سالمند می باشد. بسیاری از سالمندان دچار محرومیت لمسی هستند درنتیجه ارتباط لمسی با سالمند، حس خوبی به آن ها خواهد داد.

همچنین بخوانید:

بیماری پارکینسون در پرستاری از سالمند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سه =